Wkrótce zniknie tymczasowe, 4-kilometrowe rondo, które zastępowało węzeł na trasie S6. Zmiany te są częścią większego projektu modernizacji infrastruktury drogowej w rejonie Trójmiasta. W nocy z 12 na 13 września planowane jest otwarcie głównego ciągu S6 na węźle Gdańsk Południe. Do końca roku kierowcy będą mogli korzystać z pełnej funkcjonalności węzła, w tym także z wjazdów i zjazdów na Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej (OMT).

Aktualizacje na węźle Gdańsk Południe

Przebudowa węzła Gdańsk Południe wkracza w nową fazę, umożliwiając pełne wykorzystanie zaplanowanych połączeń drogowych. Kierowcy będą mieli dostęp do tras w kierunkach: Gdyni, Szczecina, Elbląga, Gdańska, Warszawy oraz Łodzi. Nowa trasa w kierunku Żukowa będzie dostępna dla podróżujących z Południowej Obwodnicy Gdańska. Likwidacja obecnego ronda rozpocznie się w nocy z piątku na sobotę (12/13 września), wraz z malowaniem oznakowania poziomego. W pierwszej kolejności uruchomiona zostanie trasa S6 dla kierowców zmierzających do Łodzi. Kolejne etapy obejmą otwarcie łącznic obsługujących różne kierunki. Konieczne mogą być krótkie zamknięcia ruchu na węźle.

Wyzwania związane z pogodą i planowaniem

Realizacja prac wymaga dobrych warunków pogodowych, co może wpłynąć na harmonogram przekładania ruchu na nowe trasy. Dokładne terminy mogą ulec zmianie, a wszelkie aktualizacje będą przekazywane na bieżąco.

Postępy na trasie Żukowo – Gdańsk Południe

Prace na trasie głównej między Żukowem a węzłem Gdańsk Południe są prowadzone intensywnie. Węzeł Żukowo, łączący poszczególne odcinki OMT, pozostaje pod tymczasową organizacją ruchu. Działania koncentrują się na połączeniu DK7 z obwodnicą Żukowa oraz na ukończeniu infrastruktury inżynierskiej w rejonie Lublewa Gdańskiego, gdzie również układana jest masa bitumiczna. Wkrótce zostanie uruchomiona droga wojewódzka nr 221 w jej docelowej formie, zastępując obecny bajpas. Na odcinku leśnym trwają prace przy estakadzie nad Radunią oraz Miejscu Obsługi Podróżnych Widlino.

Znaczenie Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej, o długości 32 kilometrów, ma na celu odciążenie istniejącej Obwodnicy Trójmiasta. Nowa trasa połączy Południową Obwodnicę Gdańska z drogą ekspresową S6, umożliwiając lepsze skomunikowanie z centralną i południową Polską. Przebudowany węzeł Gdańsk Południe pozwoli na łatwy zjazd do autostrady A1.

Przyszłość transportu wokół Żukowa

Obwodnica Żukowa, zaczynająca się w Glinczu, będzie kluczowym elementem nowego układu drogowego, który wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta. Trasa połączy się z S7 na węźle Żukowo i włączy się do DK7 przez rondo w Lniskach.

Inwestycja w S7 Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej, wspierana przez środki unijne z programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS), ma wartość blisko 2,9 mld zł, z czego ponad 1 mld zł pochodzi z dofinansowania UE.